ΤΕΣΤ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ.
Κάνουν όλες οι γυναίκες τεστ Παπανικολάου; Όχι! Γιατί;
Όλες οι γυναίκες έχουν ακούσει για το τεστ Παπανικολάου, πολλές δεν ξέρουν σε ποια ηλικία πρέπει να αρχίσουν, άλλες φοβούνται. Πολλές γυναίκες λένε την φράση: "Δεν θέλω να κάνω τεστ Παπανικολάου, διότι φοβάμαι τι θα δείξει, δεν θέλω να ξέρω αν έχω κάτι".
Οι απαντήσεις είναι:
Όλες οι γυναίκες πρέπει να κάνουν τεστ Παπανικολάου, ανεξαρτήτως ηλικίας. Από την στιγμή που μια γυναίκα έρθει σε επαφή, πρέπει κάθε χρόνο να κάνει τεστ Παπανικολάου (εκτός αν ο γιατρός, για κάποια αιτία, κρίνει πιο συχνά).
Οι μικρές άλλωστε, έχουν μεγαλύτερη ανάγκη να κάνουν τεστ Παπανικολάου, από τις μεγάλες και αυτό οφείλεται στις συχνές μολύνσεις από τους διάφορους συντρόφους.
Το τεστ Παπανικολάου γίνεται πολύ απλά, με την γυναικολογική εξέταση, χωρίς πόνο (περισσότερο από την γυναικολογική εξέταση). Το τεστ Παπανικολάου εξετάζει κύτταρα, που έχουν πέσει μόνα τους και δεν χρησιμοποιείται βίαια εξαγωγή αυτών. Είναι
πολύ σημαντικό, η λήψης του τεστ Παπανικολάου να γίνεται με προσοχή, ώστε να περιέχει κύτταρα τραχήλου, κόλπου, ενδοτραχήλου, γιατί αν δεν γίνει σωστά και ξεφύγει κάτι, θα πρέπει να περιμένει η γυναίκα τον άλλο χρόνο να φανεί σωστά και αν υπάρχει κάτι, δεν θα θεραπευτεί αμέσως. Σήμερα υπάρχει και η κυτταρολογία υγρής φάσης. Η μέθοδος της λήψης είναι ίδια, η διαφορά είναι ότι, το υλικό της λήψης, αντί να το βάλεις σε πλακίδια (όπως στο τεστ Παπανικολάου), το βάζεις σε μπουκαλάκια με υγρό, έτσι τα κύτταρα ξεπλένονται και βρίσκονται σε μεγάλη περιεκτικότητα. Και εδώ ο τρόπος λήψης πρέπει να γίνεται με την ίδια προσοχή.
Το τεστ Παπανικολάου είναι προληπτική εξέταση, δεν λέει μόνο αν υπάρχει κάτι κακό, αλλά μπορεί να δείξει ένα σωρό καταστάσεις, που αν δεν αντιμετωπισθούν, να γίνουν κάτι κακό. Μη ξεχνάτε ότι, τα τελευταία χρόνια, που εξετάζονται οι γυναίκες με τεστ Παπανικολάου, η θνησιμότητα από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας, έχει μειωθεί κατά 70%. Αν λοιπόν εξετάζεστε περιοδικά, δεν προλαβαίνει να γίνει κάτι κακό και αν δείξει κάτι (μολύνσεις, δυσπλασίες), το θεραπεύετε και προλαμβάνετε την εξέλιξή του σε κάτι κακό.
Το τεστ Παπανικολάου γίνεται στην μέση του κύκλου (11 έως 16 ημέρα του κύκλου είναι ο άριστος χρόνος) και κατόπιν 2 ημερών αποχή από κάθε επαφή με τον κόλπο.
Συμπέρασμα: Πρέπει όλες οι γυναίκες να κάνουν τεστ Παπανικολάου κάθε χρόνο και μαζί με το εμβόλιο για τις HPV μολύνσεις και την χρήση του προφυλακτικού, να φθάσουμε κάποτε να μειώσουμε τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας στο 100%.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ
ΜΑΙΕΥΤΗΡ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ

ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ
RSS Feed για αυτό το θέμα 76
margaritarenia : Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 6:48 μμ
Μανώλη μου,για μια ακόμη φορά λύνεις απορίες που δεν είχαν καν προλάβει να διατυπωθούν..ειδικά το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί σημείο κλειδί,για όλες τις γυναίκες νομίζω..κ είναι μια απόφαση που πρέπει να πάρουμε όλες κάποτε..για το καλό μας είναι ούτως ή άλλως,δεν πρέπει να το αμελούμε.. σ'ευχαριστώ προσωπικά,που απάντησες σε ερωτήσεις μου επί του θέματος..καλό απόγευμα,καλό βράδυ σου..
mina ...........: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 7:06 μμ
Πολυ σημαντικες πληροφοριες μας δινεις που εγω προσωπικα δν γνωριζα και σε ευχαριστω που εβαλες τετοια εγγραφη!!καλησπερα!!
WOLF31 : Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 7:35 μμ
καλησπέρα γιατρε
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 8:58 μμ
Μαργαρίτα μου, χαίρομαι που σου έλυσα τις απορίες σου. Πιστεύω να έχεις κάνει τεστ Παπανικολάου, αν όχι κάνε γρήγορα τώρα και κάθε χρόνο. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 9:01 μμ
Γατούλη και εσύ, αν δεν έχεις κάνει τεστ Παπανικολάου, πρέπει να κάνεις και να το συνεχίσεις κάθε χρόνο. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 9:02 μμ
Καλησπέρα Λύκε. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
Nora Kara: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 10:01 μμ
Το HPV απ οτι ξερω Μανωλη, απευθυνεται σε παιδια και εφηβους ηλικιας 9-16 και σε γυναικες ηλικιας 16-26 ετων και παρεχει προστασια εναντι σε συγκεκριμενους τυπους του ιου μονο.. ειναι ετσι τελικα και κατα ποσο ασφαλες ειναι?
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 10:56 μμ
Το HPV είναι ιός και έχει πάρα πολλά στελέχη, από αυτά λίγα είναι επικίνδυνα για την εμφάνιση καρκίνου του τραχήλου της μήτρας και δεν έχει σχέση με την ηλικία άμεσα (έμμεσα γιατί με την ηλικία μειώνονται οι πολλοί σύντροφοι). Προφανώς εννοούσες το εμβόλιο, που καλύπτει 2 στελέχη το 16 και το 18 που είναι τα πιο επικίνδυνα και ευθύνονται για το 80% του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας και τα κάνουμε, όσο μπορούμε σε μικρότερες ηλικίες, από 9 ετών και άνω. Τα υπόλοιπα για τις ηλικίες είναι για να τα καλύπτουν τα ασφαλιστικά ταμεία. Οσο για την ασφάλεια, πρέπει να γίνεται μόνο αν ο παιδίατρος ή ο παθολόγος κρίνει ότι πρέπει να γίνει στο συγκεκριμένο άτομο, όπως και σε όλα τα εμβόλια, διότι υπάρχουν παθήσεις που δεν πρέπει να κάνουν κανένα εμβόλιο, τότε δεν πρέπει να κάνουν και αυτό. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
cathrin blogger: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 11:16 μμ
Γιατρέ μου με λύπη μου βλέπω πως τα κορίτσια που κάναν τα σχόλια δεν ήταν και πολύ ενημερωμένα κι εγώ νόμιζα πως μόνο στις μεγάλες ηλικίες γυναικών υπάρχει ένα ταμπού που δεν μπορούν να ξεπεράσουν ώστε να κάνουν το τεστ. Θα ήταν καλό να αναφερθείς ξανά στο θέμα ίσως με περισσότερες λεπτομέρειες γιατί σήμερα καμιά γυναίκα δεν πρέπει να το αμελεί. Η ερώτησή μου είναι θα πρέπει να το κάνουμε στον γυναικολόγο μας ή σε κυτταρολόγο; Σ'ευχαριστώ. Χαιρετισμούς!!!
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 11:28 μμ
Αγαπητή μου Κατερίνα, εκείνο που πρέπει να καταλάβουν όλοι είναι ότι το εμβόλιο προστατεύει. Όσο για τις παρενέργειες είναι οι ίδιες όλων των εμβολίων. Όταν όμως σήμερα δείχνει η τηλεόραση κάποια στην Αμερική που πέθανε από την καρδιά της και είχε κάνει το εμβόλιο; Δεν λέει όμως ότι αυτή θα πέθαινε, κάνοντας και άλλα εμβόλια. Μια επίσκεψη στον παιδίατρο ή στον παθολόγο είναι απαραίτητη πριν κάνει οποιοδήποτε εμβόλιο, αν πρέπει να κάνει το εμβόλιο και μετά, ας το κάνει και στο φαρμακείο. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2009 11:37 μμ
Συγνώμη Κατερίνα, δεν πρόσεξα την ερώτηση και σου απάντησα λάθος. Νόμιζα ότι έλεγες για το εμβόλιο. Το τεστ Παπανικολάου, πρέπει να γίνεται όπου γίνεται πιο προσεκτικά, είτε σε γυναικολόγο, είτε σε κυτταρολόγο. Φτάνει να γίνεται συχνά και χωρίς επαφή για 2-3 ημέρες πριν και μακριά από την περίοδο (συνήθως την 11-15 ημέρα του κύκλου, αρχής γενομένης από την πρώτη ημέρα του κύκλου). Συγνώμη για την απροσεξία. Μανώλης
cathrin blogger: Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 0:08 πμ
Ευχαριστώ γιατρέ μου Καλό βράδυ
eirini : Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 0:30 πμ
πάντα σημαντικές και διαφωτιστικές οι πληροφορίες σου γιατρέ να είσαι καλά
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 0:35 πμ
Ευχαριστώ Ειρήνη μου. Ελπίζω εσύ να έχεις κάνει τεστ Παπανικολάου. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης,
eirini : Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 0:44 πμ
το πήρα απόφαση γιατί πρώτα πρέπει να βρεις και έναν γιατρό που να τον εμπιστεύεσαι.καλή σου νύχτα
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 0:52 πμ
Εχεις απόλυτο δίκιο. Εγώ θα είμαι πάντα στην διάθεσή σου. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
Πλήθων Γεμιστός: Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 5:15 μμ
Έλληνα!
Αν γνωρίζεις ή υποψιάζεσαι ότι βρισκόμαστε υπό πολιτισμική κατοχή η οποία ξεκίνησε με τη Ρωμαιοκρατία πριν απο 22 αιώνες, εδραιώθηκε με την βίαιη κι αιματηρή επιβολή του Ρωμαιο-χριστιανισμού πριν από 16 αιώνες και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Αν γνωρίζεις ή υποψιάζεσαι ότι, αντίθετα από όσα σου λένε, ο λαμπρός προχριστιανικός Πολιτισμός μας δεν ήταν καθόλου ειδωλολατρικός, αλλά, αντιθέτως, υπήρξε βαθύτατα κοσμολατρευτικός και ιδεολατρικός. Αν υποψιάζεσαι έστω και στον ελάχιστο βαθμό ότι η πλαστογραφημένη Ιστορία σου κρύβει πάρα πολλά και σημαντικά στοιχεία σχετικά με τον τρόπο που εκχριστιανίσθησαν οι πρόγονοί μας, δηλαδή με ανείπωτες σφαγές, βασανισμούς και καταστροφές Ναών και Βιβλιοθηκών. Αν θεωρείς ότι οι δικοί σου προπάτορες είναι ο Δευκαλίων, η Πύρρα κι ο Έλλην κι ότι οι εθνικοί μας Θεοί είναι οι Αθάνατοι Ολύμπιοι. Αν θεωρείς ότι η Αυτοθέσμιση των αρχαίων πόλεων και η αναγνώριση της Φύσεως ως ιεράς ενότητος, είναι η μοναδική λύση στα πολιτειακά και οικολογικά αδιέξοδα του σύγχρονου κόσμου Αν θεωρείς ότι η αξιοπρέπεια, η παρρησία και η ευσέβεια προς τους φυσικούς νόμους και τους Θεούς είναι υψηλές ανθρώπινες αρετές που δεν έχουν τίποτα το κοινό με την ταπεινότητα, την εθελοδουλεία και την μονοθεϊστική θεοφοβία ΜΑΘΕ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΧΟΜΑΣΤΕ
Ένωσε την Ελληνική φωνή σου με τη δική μας ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ ΕΝΕΡΓΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΣ
Ενημέρωσε κι άλλους Έλληνες για την ύπαρξή μας ΥΠΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ www.ysee.gr
Rose yellow: Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 10:57 μμ
Είναι απαραδεκτο να μην κάνουν αυτά τα τεστ. οπως και όλα τα τεστ.Τουλάχιστο ότι εξαρτάται από μας πρέπει να το φροντίζουμε. Μανώλη μου θα ήθελα να σε παρακαλέσω να δεις αυτή την εγγραφή μου.http://yellow2000rose.pblogs.gr/2009/02/pws-ezhsa-to-thayma-ths-zwhs-moy-gia-thn-korh-moy.html
σματςςςςςςςςςςςς
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 11:29 μμ
Ναι, είναι απαράδεκτο. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε, ώστε να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος για τις προληπτικές εξετάσεις. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
anastaciag: Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2009 11:10 μμ
Πράγματι οι γυναίκες που δεν είναι ενημερωμένες,φοβούνται κάτι τόσο απλό και αναγκαίο όπως το τέστ πάπ και το εμβόλιο για το HPV,που μπορεί να τους σώσει,το ίδιο συμβαίνει και με τη ψηλάφιση του στήθους και την μαστογραφία,είναι αυτό που λένε<η άγνοια σκοτώνει>.Η ενημέρωση ξεκινάει απο το σπίτι,απο τις μανάδες,καληνύχτα Μανώλη μου.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2009 11:50 μμ
Εχεις δίκιο Αναστασία μου, εγώ το λέω πολλές φορές, η άγνοια σκοτώνει και όποιος το καταλάβει. Καλή σου νύχτα. Με αγάπη, Μανώλης.
ανώνυμος: Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009 1:50 πμ
Ειναι ενα θεμα πολυ σοβαρο αλλα εχω κανει δυο φορες το τεστ Παπανικολαου και η πρωτη φορα εδειξε κατι... Την δευτερη που πηγα σε αλλην γιατρο βγηκε πιο ενταξει το αποτελεσμα.Ποιον απο τους δυο μα πιστευα? Καληνυχτα α
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009 9:10 μμ
Εξαρτάται τι είναι αυτό το κάτι. Πάντως πρέπει να ερευνήσεις το πρώτο, που έδειξε το . . . . κάτι??? για να το αντιμετωπίσεις και όχι να επαναπαυτείς με το δεύτερο που δεν έδειξε τίποτα.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ: Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2009 11:09 πμ
Πριν απο λίγο καιρό έκανα ένα τεστ ΠΑΠ σε ένα γυναικολόγο που είχα επισκεφθεί άλλη μία φορά για τεστ ΠΑΠ. Την πρώτη φορά δεν πόνεσα αντιθέτως μόνο κάτι σαν τσιμπιματάκι προς το τέλος. Εκείνη την φορά συνοδευόμουν απο τον σύζυγό μου. Επειδή ήταν το πρώτο τεστ ΠΑΠ μου είπε να κάνω επαναληπτικό σε 6 μήνες, έτσι κι έγινε. Την δεύτερη φορά όμως πήγα μόνη μου. Σε όλες μου τις ερωτήσεις, (ενδιαφερόμουν να μάθω τι εξετάσεις να κάνω πριν απο μια εγκυμοσύνη, ώστε να μειώσω τις πιθανότητες για επιπλοκές για εμένα ή το μωρό) και εκείνος μου απαντούσε όλο νεύρα, μου είπε να το ξανασκεφτώ αν θέλω παιδί και να παω όταν θα είμαι σίγουρη για να μου πει. Στη συνέχεια περάσαμε στην εξέταση. Εκεί για πάνω απο 30 δευτερόλεπτα έβαζε και έβγαζε τον κολποδιαστολέα στη μήτρα με τόσο απότομες κινήσεις, που εγώ άρχισα να πανικοβάλλομαι, στη συνέχεια μου πήρε το δείγμα και με έξυσε τόσο δυνατά που ο πόνος ήταν αφόρητος και παραλίγο να πεταχτώ απο την καρέκλα. Αυτό που έκανε ήταν φυσιολογικό; Αναφέρομαι στον τρόπο της εξέτασης και όχι στην συμπεριφορά του, γι' αυτήν έχω ήδη καταλήξει. Σας παρακαλώ, αν θέλετε απαντήστε μου. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2009 2:37 μμ
Αγαπητή μου Κατερίνα. Δεν καταλαβαίνω, ούτε την συμπεριφορά, ούτε την εξέταση, ούτε και το γιατί θα έπρεπε να είναι διαφορετική αν θα ήτανε ο άντρας σου. Μήπως του είπες κάτι που τον εκνεύρισε; Αλλά και πάλι η εξέταση πρέπει να ήτανε η ίδια με την πρώτη φορά, δηλαδή με προσεκτικές κινήσεις και όχι να σε πονάει. Καλό σου μεσημέρι. Μανώλης.
Σπυριδουλα: Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2010 5:11 μμ
Αναφερθηκατε παραπανω πως ο αριστος χρονος για να γινει το τεστ ειναι στη μεση του κυκλου(11εως16 ημερα).Μιλαμε παντα για την αρχη του κυκλου η εφοσον τελειωσουμε.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2010 11:43 μμ
Aγαπητή σπυριδούλα. Την περίοδο την μετράμε από την 1η μέρα που έρχεται η περίοδος και όχι από την ημέρα που τελειώνει. Καλή σου νύχτα. Μανώλης.
ελενη: Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2011 9:25 μμ
που γινονται τα τεστ παπ? και τι χρειαζεται να εχω μαζι μου?
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2011 1:49 πμ
Αγαπητή Ελένη, τα τεστ Παπ γίνονται στον γυναικολόγο σου, σε κυτταρολόγο ή σε διαγνωστικό κέντρο. Δεν χρειάζεται να έχεις τίποτα μαζί σου. Δεν πρέπει να έχεις έλθει σε καμία επαφή με τον κόλπο 1 2 μέρες ενωρίτερα και να μην είσαι κοντά σε περίοδο.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
ΣΤΑΜΑΤΙΝΑΚΙ: Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011 10:37 πμ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΓΙΑΤΡΕ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ.. ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΡΙΟ ΕΧΩ ΚΛΕΙΣΕΙ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥ ΤΕΣΤ ΠΑΠ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΕΧΩ ΑΓΧΩΘΕΙ ΛΙΓΑΚΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΘΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΕΙ ΑΝ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΛΥΝΣΗ ΠΧ ΚΟΛΠΙΤΙΔΑ ΓΙΑΤΙ ΤΕΛΥΤΑΙΑ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΦΑΓΟΥΡΑ ΚΑΙ ΤΣΟΥΞΙΜΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ. ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΤΟ ΤΕΣΤ ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ? ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΑΝΥΣΗΧΗΣΕΙ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΤΟ ΕΠΑΙΡΝΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΟΝΤΩΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΦΟΒΑΣΑΙ ΔΥΣΤΗΧΩΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2011 10:34 μμ
Αγαπητή Σταματίνα, το τεστ Παπ είναι προληπτική εξέταση. Πρέπει να το κάνεις χωρίς να αισθάνεσαι τίποτα και όχι να περιμένεις να έχεις συμπτώματα. Βεβαίως και δείχνει αν υπάρχει κολπίτιδα, αν και δεν γίνεται μόνο γι αυτό.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
deph: Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2011 5:34 μμ
Καλησπέρα ! ειμαι 18 και εκανα το πρωτο μ τεστ παπ αλλα ο ιατρος δεν προσεξε και πολυ τα αποτελεσματα.Μου ειπε απλως οτι δεν εχω τιποτα και φοβαμαι μηπως δεν τα ειδε καλα.Εγω τα κοιταξα βεβαια αλλα δεν καταλαβαινω αν ειναι ολα ενταξει. *Ξεχασα να σας πω οτι αλλοσ ιατρος μου εκανε το τεστ και αλλος ειχε τα αποτελεαματα.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2011 10:19 μμ
Αγαπητή Ντέπη, το τεστ Παπ γίνεται από τον κυτταρολόγο, έστω και αν την λήψη την κάνει ο γυναικολόγος. Γι αυτό υποθέτω πήρες απάντηση από άλλον γιατρό. Όσο για το αν το πρόσεξε, δεν μπορώ να ξέρω εγώ, αφού δεν το είδα το τεστ, ούτε και σε εξέτασα, για να έχω γνώμη. Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
Νικόλ: Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012 3:51 μμ
Καλησπέρα σας, θα ήθελα να με πληροφορήσετε αν μια κοπέλα με 4 εβδομάδων έγκυος επιτρέπεται να κάνει τεστ Παπ. Αν οχι γιατί;;; Επίσης μέχρι ποιο μήνα επιτρέπεται η σεξουαλική επαφή, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα για το έμβρυο. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012 11:15 μμ
Αγαπητή Νικόλ. Το τεστ Παπ γίνεται στην εγκυμοσύνη, αλλά αυτά πρέπει να τα ρωτήσεις στον γιατρό που σε παρακολουθεί. Αν σου είπε να μην έρχεσαι σε επαφή, κάτι θα ξέρει για σένα και θα φοβάται (αιμορραγία???). Δεν είναι δυνατόν, άλλος να σε παρακολουθεί και άλλος να σου δίνει οδηγίες.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
alexia: Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2012 1:23 μμ
Κύριε Γάλλο καλησπέρα σας.Θα ήθελα να μου πείτε αν το τεστ Παπ δίνει απαντήσεις για το αν εχουμε χλαμύδια,κονδυλώματα κτλ.Διότι έκανα το τεστ και βγήκε καλό,αν βρίσκει τα παραπάνω,τότε να μην πάω να κάνω τις ειδικές εξετάσεις.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2012 1:46 μμ
Αγαπητή Αλεξία, το τεστ Παπ δεν είναι ειδική εξέταση για χλαμύδια, μπορεί να δείξει όμως μια τραχηλίτιδα, που δεν ξέρεις τι την προκάλεσε (μπορεί και χλαμύδια). Στα κονδυλώματα μπορεί να δείξει μόνο τα εσωτερικά. Τα εξωτερικά φαίνονται με την κολποσκόπηση ή αν είναι μεγάλα, με το μάτι. Καλό σου μεσημέρι.
Μανώλης.
gewrgia: Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2012 5:57 πμ
καλησπερα σας γιατρε. Εδω και καποιους μηνες εχω παρατυρησει εδω και μερικους μηνες οτι μετα απο σεξουαληκη πραξη βγαζω αιμα κ μερικες φορες μετα μου συνεχεζετε για καποιες μερες. φτανει σε σημειο το μηνα να εχω 3 τετραημερα. προχθες με πονουσε εντονα η μυτρα μετα απο σεξουαλικη πραξη κ ενω ειχε μια εβδομαδα που μου ειχε τελειωσει η περιοδος απο τοτε ξανα εχω αιμα. νομιζω πως πρεπει να παω σε γυναικολογο. πρεπει να τελειωσει το αιμα για να παω σωστα? τι μπορει να εχω?
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2012 3:12 μμ
Αγαπητή Γεωργία, αν δεν σε εξετάσω δεν μπορώ να πω τίποτα. Πρέπει πρώτα να δούμε από πού είναι το αίμα (από μήτρα ή από τράχηλο) και σε τι κατάσταση είναι ο τράχηλος. Δεν έχει σημασία αν έχεις αίμα, για την εξέταση.
Καλό σου μεσημέρι.
Μανώλης.
ανώνυμος: Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012 10:43 πμ
μετα το τεστ μπορώ να έρθω σε σεξουαλική επαφή;
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012 2:27 μμ
Φυσικά και μπορείς!
anonymoys: Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012 9:19 μμ
Καλησπέρα σας,θα ήθελα να σας ρωτησω,αν καποια γυναικα εχει κανει το εμβολιο του τραχηλου της μητρας,πρεπει να κανει το τεστ παπ? Για ποιο λογο πρεπει να γινεται μετα την σεξουαλικη επαφη?Και εχω ακουσει οτι πρεπει να γινεται μετα τα 20..ειναι σωστο η πρεπει να γινεται και σε μικροτερες ηλικιες εφοσον υπαρξει επαφη? Ευχαριστω για το χρονο σας!
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012 9:46 μμ
To teat Pap γίνεται ανεξάρτητα από το εμβόλιο και πρέπει να γίνεται από την στιγμή που η κοπέλα έρθει σε επαφή. Η λήψης γίνεται 2-3 ημέρες μετά την επαφή και να μην είναι κοντά σε περίοδο.
Χριστίνα: Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012 0:29 πμ
Καλησπέρα γιατρέ, είμαι έγκυος 15 εβδομάδων κ πριν λίγες μέρες έκανα τεστ-παπ (τελευταίο τεστ παπ είχα κάνει 6 μήνες, αλλά έπρεπε να ξανακάνω επαναληπτικό λόγω κάποιων "ύποπτων" κυττάρων). Το αποτέλεσμα του τεστ ήταν αρνητικό για κακοήθια, αλλά το μόνο που βρήκαν αυτή τη φορά είναι ήπιας μορφής φλεγμονώδη κολπίτιδα... Δεν είχα ποτέ κολπίτιδα στο παρελθόν (είμαι 30 ετών) και τώρα στην εγκυμοσύνη με φοβίζει:μήπως δεν είναι μόνο κολπίτιδα; Υπάρχει περίπτωση η λήψη για το τεστ παπ να εγινε από σημείο που να υπάρχουν φυσιολογικά κύτταρα, οπότε τα "ύποπτα κυτταρα" να μην τα "είδε"; Πριν ακολουθήσω κάποια αγωγή με φάρμακα, μήπως θα πρέπει να κάνω και άλλες εξετάσεις; Συγχωρέστε με για τις ίσως"χαζές"ερωτήσεις, αλλά έχω αγχωθεί λόγω της εγκυμοσύνης... Ευχαριστώ για τον χρόνο σας...
Χριστίνα: Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012 12:38 πμ
...με συγχωρείτε, έλεγε "ελαφριά μορφή κολπίτιδα" στο αποτέλεσμα, αλλά βρέθηκαν και κύτταρα πολλά πλακώδης με χαμηλού βαθμού φλεγμονώδης αλλοιώσεις...
irini: Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012 12:11 πμ
Καλησπέρα, αντιμετωπίζω ένα φοβερό πρόβλημα , ένα πρόβλημα στη εγκυμοσύνη μου έγινε αφορμή να μη μπορώ να κάνω καμια είδους κολπική εξέταση καθώς αισθάνομαι τρομερό πόνο στο κόλπο κατά τη γυναικολογική εξέταση για λόγους ψυχολογικούς. Ευτυχώς δε αντιμετωπίζω το ίδιο θέμα στη ερωτική επαφή. Θα ήθελα να κάνω τεστ παπ αλλά είναι αδυνατο. Θα ήθελα να μάθω αν μπορεί να προηγηθεί κάμια παυσιπονη ένεση ή υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να κάνω κανονικά αυτη την εξέταση δεδομένου ότι όσο και να το δουλεύω με το μυαλό μου είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να το ξεπεράσω. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012 7:31 μμ
Αγαπητή Χριστίνα, στην εγκυμοσύνη οι κολπίτιδες είναι πολύ συχνές, δεν υπάρχει ανησυχία.
Καλό σου βράδυ. Μανώλης.
Μανώλης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012 7:33 μμ
Αγαπητή Ειρήνη, δεν υπάρχει άλλος τρόπος, εκτός του να βάλεις λίγο βαζελίνη, στην είσοδο του κόλπου.
Καλό σου βράδυ. Μανώλης.
Μανώλης.
Λινα: Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012 10:59 μμ
Γιατρε μου καλησπερα,ειμαι 19 χρονων και ειμαι με τον ιδιο συντροφο 2 χρονια.Ωστοσο,απο τον πρωτο καιρο κι ολσς αφου ολοκληρωσαμε,μετα απο λιγοκαιρο παρουσιασα μυκητες candida.Ακολουθησα πειστα την θεραπεια μου μεχρι που επανηλθα σα φυσιολογικα.Παρ'ολα αυτα,για να μην περιττολογω μου ξαναεμφανιζονταν τα συμπτωματα φαγουρες,εκκριση λευκων υγρων με αποτελεσμα να εχω κανει θεραπεια περιπου 3 φορες.Αυτο τον καιρο παρουσιαζω ξανα τα ιδια συμπτωματα.Εχω απελπιστει γιατινομιζω οτι δεν θα μου περασει ποτε!Στον γιατρο φοβαμαι να παω γιατι δεν χρησιμοποιουσα τους ιδιους πριν και δεν θυμαμαι τι θεραπειες μου ειχαν δωσει!τι μου προτεινετε εσεις?Σας ευχαριστω εκ των προτερων!
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012 0:46 πμ
Αγαπητή Λίνα, κανείς δεν μπορεί να σου πει τίποτα υπεύθυνα, χωρίς εξέταση. Πρέπει να επισκεφτείς έναν γυναικολόγο, να σε εξετάσει και να σου πει τι πρέπει να κάνεις. Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
μαρια: Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012 10:41 μμ
καλησπερα σας! τον τελευταιο καιρο εχω φαγουρα κυριως στο τελος της περιοδου και υγρα. αρχικα εχω ακουσει οτι για να γινει τεστ παπ πρεπει να εχουν περασει 6 μηνες απο τοτε που εχεις ολοκληρωσει και γω ολοκληρωσα πριν 5 περιπου. επισης θελω να περιμενω να το κανω το καλοκαιρι, ποσο καιρο μπορει καποια να περιμενει απο τη στιγμη που εχει εμφανισει καποια συμπτωματα?
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012 11:41 μμ
Αγαπητή Μαρία, από την στιγμή που έχεις συμπτώματα, μπορείς να κάνεις τεστ Παπ όποτε νάνε.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
eirini: Σάββατο, 9 Ιουνίου 2012 8:05 μμ
Γιατρέ,καλησπέρα σας!Πριν από ένα μήνα έκανα τεστ παπ , το οποίο βγήκε αρνητικό σε ιούς!Το έκανα όμως ενώ βρισκόμουν στην 7η ημέρα τ κύκλου μ κ η γυναικολόγος που μου το έκανε μου είπε ότι δεν υπήρχε πρόβλημα καθώς ο κόλπος μου είχε καθαρίσει από το αίμα!Πρόσεξα όμως πρόσφατα ότι έβγαλα κάτι μικρά εξογκωματάκια σα σπυράκια προς τη μέσα πλευρά στην είσοδο του κόλπου!!Υπάρχει περίπτωση να είναι εξωτερικά κονδυλώματα που δε φάνηκαν στο τεστ παπ ή να έχω κονδυλώματα που είναι και εσωτερικά και να μη φάνηκαν στο τεστ επειδή βρισκόμουν στην 7η ημέρα και το δείγμα δεν ήταν κ τόσο αντιπροσωπευτικό??? Υπάρχει περίπτωση να είναι κάτι άλλο πέρα από κονδυλώματα??
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 10 Ιουνίου 2012 0:14 πμ
Αγαπητή Ειρήνη, τα εξωτερικά κονδυλώματα, δεν φαίνονται στο τεστ Παπ, μόνο τα εσωτερικά. φαίνονται όμως στην γυναικολογική εξέταση. Πρέπει επομένως, να ρωτήσεις τον γιατρό μου σε εξέτασε.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
tzesikoula: Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012 3:02 πμ
Αγαπητέ κύριε Μανώλη, είμαι 16 χρονών είχα έρθει σε σεξουαλική επαφή πριν 1 χρόνο...αυτές τις μέρες έβγαζα κάποιες κυλίδες αίματος συμβουλεύτηκα μια φαρμακοποιό και μου είπε ότι πρέπει να κάνω ένα τεστ παπ...η ηλικία μου είναι κατάλληλη για να κάνω αυτό το τεστ?????και επίσης έχω κλείσει ραντεβού στις 17 του μηνός αλλά εμένα είναι να μου έρθει περίοδος στις 9 του μηνός και μερικές φορές μου αργεί και 3-4 μέρες...να πάρω τηλέφωνο να ακυρώσω το ραντεβού και να κλείσω ποιο μετά ή είναι καλή αυτή η ημερομηνία???επίσης μέσα στην εξέταση μπορεί να μπει και το αγόρι μου γιατί με έχει φάει..φοβάται λέει να με αφήσει μόνη μου...συγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις που σας έκανα αλλά δεν έχω κάποιον άλλον να ρωτήσω...ευχαριστώ για το πολύτιμο χρόνο σας!!
alexia: Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012 1:50 μμ
ΞΞΞΞΣΠΞΑΠΣΞΞ£.ΞΞ§Ξ© ΞΞΞΞΞ TEST PAP Ξ Ξ‘ΞΞ ΞΞΞ Ξ§Ξ‘ΞΞΞ.Ξ Ξ‘ΞΞ ΞΞ Ξ 2 ΞΞΞ‘ΞΞ£ ΞΞ΀ΠΞΞ Ξ Ξ£ΞΞΞΞ₯ΞΞΞΞΞ ΞΞ ΞΦΠΞΞΞΠΠΩΣ ΞΞΠ΀ΠΞ₯ΞΑΠΞΞΞ§ΞΞ Ξ‘ΞΠΧΑΩΞΞ.ΞΞΞΞΞΞΞΞΞ₯ Ξ΀ΠΣΞΞΞΑΠΞΞΞΞΠΣ΀ΞΞ 17Ξ ΞΞΑΠ΀ΞΞ₯ ΞΞ₯ΞΞΞΞ₯ ΞΞ ΞΞ‘ΞΞ΀ΠΞΞ ΞΞΞ₯ Ξ ΞΞ΀ΠΠΞΞΞΞΞΞ£ ΞΞΞ€ΞΞΞ£ Ξ€ΞΞ₯ Ξ£Ξ₯ΞΞΞΞΞ€ΞΞ£; ΞΞ ΞΞ‘ΞΞ ΞΞ Ξ₯Ξ ΞΑΧΞΞ ΞΞΞ ΞΞΞ Ξ Ξ‘ΞΞΞΞΞΞ ΞΞΞ ΞΞ Ξ Ξ€ΞΞ Ξ ΞΞΞ₯ΑΠ΀ΞΞ₯ Ξ£Ξ₯Ξ΀ΑΞΞ¦ΞΞ₯ ΞΞΞ₯ ;ΞΞΞΞΞ ΞΞ ΞΞ£ΞΞ£ 43 Ξ΀ΩΠΞΞΞ Ξ ΞΣΧΩ ΞΞ Ξ ΞΞΞΞΞΞΞ₯ΩΣΠ.Ξ£ΞΞ£ ΞΞ₯Ξ§ΞΞ‘ΞΣ΀Ω
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012 3:09 μμ
Αγαπητή tzesikoula, το τεστ Παπ πρέπει να γίνεται από την στιγμή που θα έλθει σε επαφή μια γυναίκα, ανεξαρτήτως ηλικίας και πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο ή κάθε 6 μήνες (αναλόγως της απάντησης). Καλό είναι να πας σε γιατρό να σε εξετάσει και αυτός να σου πάρει το τεστ Παπ την πρώτη φορά. Πρέπει επίσης να κάνεις και το εμβόλιο για τον ιό.
Καλό σου απόγευμα.
Μανώλης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012 3:12 μμ
Αγαπητή Αλεξία, αν δεν αλλάξεις την γραμματοσειρά σου, είναι αδύνατον να καταλάβω, τι μου γράφεις.
Καλό σου απόγευμα.
Μανώλης.
maria: Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2012 0:58 πμ
poion io ennoeitai???to embolio toy karkinoy ths mhtras??
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2012 2:58 πμ
Ακριβώς.
elenh para: Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2012 4:36 μμ
agaphte kyrie galle na sas rwthsw... einai shmantiko na kanoume kolposkophsh mazi me to test pap?? kai an exw kollhsei px kondylwmata h karkinomata, meta apo poso kairo mporei emfanistei sto test pap?
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012 10:52 μμ
Αγαπητή Ελένη, δεν κάνουμε κολποσκόπηση με το τεστ Παπανικολάου, παρά μόνο αν το τεστ Παπανικολάου δείξει κάποια αλλοίωση. Αν το τεστ Παπανικολάου γίνεται κάθε χρόνο ή κάθε 6 μήνες, δεν προλαβαίνει να προχωρήσει η αλλοίωση, χωρίς να γίνει αντιληπτή.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
elenh para: Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012 6:00 μμ
sas eyxaristw poly....kati akoma k an ekana test pap prin 2 xronia k kollhsa kati prin 1 mhna... 8a deiksei ta shmadia h prepei na perimenw 6mhno??
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012 10:57 μμ
Αγαπητή elenh para, δεν κατάλαβα τι εννοείς; Το τεστ Παπ δεν δείχνει αν έχεις κολλήσει τον ιό, αλλά αν έχει κάνει αλλοίωση ο ιός, αν δεν κάνει δεν θα το δείξει ποτέ.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
Ευαγγελία: Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου 2012 2:18 πμ
Γεια σας! Πρόσφατα έκανα τεστ παπ μόλις 3-4 μέρες πριν την περίοδο..βλέπετε,πλέον με τα ασφαλιστικά ταμεία δεν υπάρχουν περιθώρεια στις ημερομηνίες των ραντεβού. Είδα λοιπόν που γράψατε ότι το τεστ παπ πρέπει να απέχει απ'την περίοδο..αν λοιπόν, δε γίνει τις μέρες που μας συμβουλεύετε, πώς θα μπορούσαν να επηρεαστούν τ'αποτελέσματα; Να προσθέσω πως με ρώτησε η γιατρός πριν την εξέταση πότε ήταν η τελευταία περίοδος, και πως μόλις σήμερα πήρα τ'αποτελέσματα και η γιατρός δεν τα έχει δει (πάντως στις παρατηρήσεις το μόνο που αναφέρει είναι "αρνητικό για κακοήθεια" και στα σχόλια "λόγω ιστορικού συνιστάται τακτικός έλεγχος" -έχω τον ιό hpv εδώ και 4 χρόνια αλλά πέρσι το τεστ παπ δεν έδειξε καμία αλλοίωση στον τράχηλο κ η γιατρός μου είπε για 1η φορά να ξανακάνω παπ σε ένα χρόνο και όχι 6 μήνες όπως παλιά).
Και κάτι ακόμα: έμαθα ότι το τεστ παπ δεν έχει εγκυρότητα πάνω από 80% και πως σε μερικά χρόνια θ'αντικατασταθεί από ένα άλλο τεστ που -αν δεν κάνω λάθος- ονομάζεται dna και το οποίο είναι πολύ πιο έγκυρο, αυτή τη στιγμή το καλύπτουν και τα ταμεία και μάλιστα το έκανε ήδη η μητέρα μου. Εσείς θα το προτείνατε σε κάποια ασθενή σας ανεξαρτήτως του ιστορικού της; Ποια είναι η διαφορά του απ'το τεστ παπ; Σας ευχαριστώ!
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου 2012 2:02 μμ
Αγαπητή Ευαγγέλια, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό, δεν πειράζει που το έκανες αυτήν την ημέρα (αν έδειχνε αμφίβολο, τότε έπρεπε να το επαναλάβεις την σωστή ημέρα). Αν επομένως δεν έχεις αλλοίωση, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το τεστ Παπ είναι η καλύτερη μέθοδος για παρακολούθηση σε τακτά χρονικά διαστήματα. Κολποσκόπηση δεν κάνουμε σαν ρουτίνα, αν δεν υπάρχει αλλοίωση (που θα φανεί, αν είναι από το τεστ Παπ). Δεν υπάρχει σήμερα άλλη καλύτερη μέθοδος για παρακολούθηση (υπάρχουν κάτι άλλα, είναι πανάκριβα, αλλά έχουν το ίδιο αποτέλεσμα). Εκείνο που εξαρτάται για την αξιοπιστία του τεστ, είναι 1) η σωστή λήψη, από αυτόν που το κάνει και 2) και πιο σημαντικό, από τον κυτταρολόγο, πόσην ώρα θα διαθέσει στο μικροσκόπιο, για να μελετήσει το τέστ. Τότε η αξιοπιστία ξεπερνά το 80%, όπως λες. Το τεστ DNA είναι άλλο πράγμα, μη τα μπερδεύεις. Είναι για τα στελέχη του ιού. Εμάς όμως δεν μας νοιάζει το στέλεχος, γιατί η θεραπεία (αντιμετώπιση) είναι ίδια για όλα τα στελέχη. Εκείνο που μας νοιάζει είναι η αλλοίωση (αν υπάρχει) και όχι ο ιός. Αν θέλεις να βοηθήσεις τον οργανισμό σου, πρέπει (εκτός του εμβολίου), να προσέξεις την άμυνα του οργανισμού σου (όχι κάπνισμα, σωστή διατροφή και άσκηση). Το τεστ Παπ, μπορείς, εφόσον είναι όλα αρνητικά τόσα χρόνια, να το κάνεις κάθε χρόνο. Αλλά τι σε πειράζει να το κάνεις κάθε 6 μήνες, για να είσαι σίγουρη;
Καλό σου μεσημέρι.
Μανώλης.
Νίνα : Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου 2013 10:51 πμ
Η πρώτη σου επίσκεψη σε γυναικολόγο για το τεστ Παπανικολάου μπορεί να δείξει με πόσα άτομα έχεις έρθει σε σεξουαλική επαφή ή πριν πόσο καιρό ήρθες πρώτη φορά σε επαφή?
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου 2013 8:08 μμ
Αγαπητή Νίνα, ο γυναικολόγος δεν είναι ιατροδικαστής!!! Η εξέτασή του περιορίζεται, στο "ποια είναι η κατάστασή σου τώρα και τι πρέπει να κάνεις". Επίσης και να σου πάρει τεστ Παπ ή να σου γράψει να κάνεις κάποιες άλλες εξετάσεις, αν χρειάζονται. Ακόμα και να σε συμβουλέψει, για πιθανά προβλήματά σου, χωρίς να σε κρίνει για αυτά που θα του πεις ή να τα σχολιάσει.
Καλό σου βράδυ.
Μανώλης.
Νίνα : Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2013 10:09 πμ
Ευχαριστώ πάρα πολύ Κύριε Μανώλη. Να είστε καλά.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2013 12:27 πμ
Να είσαι καλά και εσύ!
ανώνυμος: Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2013 9:15 μμ
Είμαι 26 χρονών, με σταθερό σύντροφο εδώ και 6 χρόνια Έχω προσπαθήσει 2 φορές να κάνω τεστ παπ χωρίς επιτυχία λόγω ψυχολογικής πίεσης και φόβου..ένιωσα πόνο, ο οποίος σίγουρα οφειλόταν στο ότι ήμουν σφιγμένη......η αλήθεια είναι ότι με αγχώνει η επίσκεψη δεδομένου ότι μπορεί να ...τριτώσει το κακό...ωστόσο ξέρω ότι πρέπει να το κάνω το συντομότερο δυνατό...Νιώθω άσχημα γι΄αυτό καθώς όλες σχεδόν οι φίλες μου το έχουν κάνει και το κυριότερο επειδή ξέρω ότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια που έπρεπε να το έχω κάνει..Κάποια συμβουλή; Σας έχει ξανατύχει στην καριέρα σας ως γιατρός; Ευχαριστώ πολύ!
iza: Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013 11:04 πμ
Γιατρε καλημερα,θα ηθελα να σας κανω μια ερωτηση....Επειδη πασχω συχνοτα απο μυκητιασεις candida μπορω να κανω τεστ Παπ ενω εχω συμπτωματα οπως εκκρισεις φαγουρα κι ποναλακια;
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 12 Μαΐου 2013 2:08 μμ
Αγαπητή φίλη, αν δεν ξεπεράσεις το άγχος σου, δεν γίνεται τίποτα. Δεν καταλαβαίνω όμως, το τεστ Παπ δεν πονάει καθόλου.
Καλό σου μεσημέρι.
Μανώλης.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Κυριακή, 12 Μαΐου 2013 2:13 μμ
Αγαπητή Ιza βεβαίως και μπορείς να κάνεις τεστ Παπ, αλλά θα πρέπει μετά να θεραπεύσεις την κολπίτιδα, που λες, ότι έχεις.
Καλό σου μεσημέρι.
Μανώλης.
tzoulia21: Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013 5:50 μμ
kalispera giatre egw eimai 21 eton kai aurio ta kano gia proti fora test pap mpika edw gia na enimeroto to pos geinetai to test pap giati exw polu anxos genuka exw megalo fovo me tous giatrous;;;;; i proti mou sexoualiki epafi me ton fulo mou eitan sta 18 alla kanoniki sexoualiki epafi exw to televteo xrono... ta eitela na rwtisw an exw argisei polu na kano test pap kai an uparxei kindino na exw kati? episis thelw na rwtiso kai kati allo to proegoumeno mina eixa periodo 1 tou mina alla meta eixa palh telos to mina diladh 2 fores sto idio mhna twra exw kapious ponous sthn koilia xamila ponous opos kai sthn periodo prepei na anisixiso gia auto?;;;;
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΛΛΟΣ: Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013 1:05 μμ
Αγαπητή tzoulia21 είναι αστείο να φοβάσαι το τεστ Παπ, είναι σαν μια γυναικολογική εξέταση. Το μυστικό είναι να είσαι χαλαρή. Καλό ήταν να το είχες κάνει, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Τα υπόλοιπα θα σου τα πει ο γιατρός, που θα σου πάρει το τεστ, αφού θα σε εξετάσει.
Καλή σου ημέρα.
Μανώλης.
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιο σας εδώ